Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

De ruimtelijke component van marketing gemodelleerd

08 juni 2010
Stanislav Stakhovych
Stanislav Stakhovych

Veel aspecten van het dagelijkse leven hangen in ruimtelijke zin met elkaar samen. Dat geldt ook voor marketing, waar de geografische component soms een cruciale rol speelt, maar veelal wordt veronachtzaamd. De attitude van consumenten wordt niettemin erg beïnvloed door de locatie waar zij zich bevinden. Het onderzoek van promovendus Stanislav Stakhovych beschrijft modellen waarin de ruimtelijke afhankelijkheid in de attitude van consument kan worden vervat. Ook laten deze modellen zien welke bijkomende voordelen het blootleggen van ruimtelijke afhankelijkheid kan brengen en hoe deze voordelen kunnen worden benut door onderzoekers en mensen in de praktijk.

Curriculum vitae
Stanislav Stakhovych (Oekraïne, 1980) studeerde organisatiemanagement aan de Universiteit van Soemy in Oekraïne. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek bij de onderzoekschool SOM van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Stakhovych is als docent verbonden aan deze faculteit. Hij promoveert op 10 juni (16.15u) bij prof.dr. T.H.A. Bijmolt en prof.dr. M. Wedel op het proefschrift: Advances in spatial dependence modeling of consumer attitudes with bayesian factor models.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:54
printView this page in: English

Meer nieuws