De ruimtelijke component van marketing gemodelleerd

Veel aspecten van het dagelijkse leven hangen in ruimtelijke zin met elkaar samen. Dat geldt ook voor marketing, waar de geografische component soms een cruciale rol speelt, maar veelal wordt veronachtzaamd. De attitude van consumenten wordt niettemin erg beïnvloed door de locatie waar zij zich bevinden. Het onderzoek van promovendus Stanislav Stakhovych beschrijft modellen waarin de ruimtelijke afhankelijkheid in de attitude van consument kan worden vervat. Ook laten deze modellen zien welke bijkomende voordelen het blootleggen van ruimtelijke afhankelijkheid kan brengen en hoe deze voordelen kunnen worden benut door onderzoekers en mensen in de praktijk.
Curriculum vitae
Stanislav Stakhovych (Oekraïne, 1980) studeerde organisatiemanagement aan de Universiteit van Soemy in Oekraïne. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek bij de onderzoekschool SOM van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Stakhovych is als docent verbonden aan deze faculteit. Hij promoveert op 10 juni (16.15u) bij prof.dr. T.H.A. Bijmolt en prof.dr. M. Wedel op het proefschrift: Advances in spatial dependence modeling of consumer attitudes with bayesian factor models.
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2018 11:54 |
Meer nieuws
-
23 juni 2025
‘Onderwijs staat centraal in mijn loopbaan’ - hoe het Erkennen & Waarderen-programma ruimte geeft aan onderwijstalent
Voor Evelien Croonen, Universitair Docent aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, betekent het landelijke programma Erkennen & Waarderen een belangrijke verschuiving. Niet alleen onderzoek telt mee voor een loopbaanstap, ook onderwijskwaliteit...
-
20 mei 2025
Van oesterzwam tot overall
Een shirt van schimmels - of preciezer gezegd van mycelium textiel. Het zou een goede stap kunnen zijn richting een duurzamere mode-industrie. Tenminste: als het materiaal zó ontwikkeld kan worden dat het goed bruikbaar is voor kleding én...
-
08 mei 2025
6 miljoen euro voor grootschalig noordelijk project voor duurzame gezondheidszorg: Care2Change
Care2Change. Een groot consortium met zo'n beetje alle noordelijke ziekenhuizen, lokale overheden, kennisinstellingen zoals de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool en een aantal zorgbedrijven gaat samenwerken in een project over duurzame...