Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Elsevier: Groningse Research Master en MSc Bedrijfskunde nummer 1 in Nederland

26 oktober 2009

De Research Masteropleiding Economics and Business en de Master Business Administration (bedrijfskunde) van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde aan de RUG horen bij de best scorende studies in de jaarlijkse Elsevier onderwijsenquête. De studenten van de Research Master geven hun opleiding een 8,8 en de masterstudenten van Business Administration een 8,2. Daarmee eindigen beide opleidingen op de eerste plaats.

Voor het jaarlijkse onderzoek naar 'De Beste Studies' heeft Elsevier 3541 reguliere masterstudenten en 490 studenten van researchmasters ondervraagd over onderwerpen als onderwijs, beroepsvoorbereiding, docenten en meer.

Research Master
Het hoge eindoordeel door de studenten van de tweejarige research master is gelijk aan hun oordeel over de docenten, die zij een 8,8 gemiddeld geven op onderdelen als deskundigheid, bereikbaarheid en voorbereiding. De inhoud van het onderwijs krijgt een 8,5 en de inrichting van het programma een 8,6. De studenten hebben zelfs een 9,1 over voor onderzoeksvaardigheden, wat het succes aantoont van het uitgangspunt 'Learning by doing' dat de opleiding hanteert.

"We zijn bijzonder trots op deze uitstekende scores door onze studenten", zegt prof. Tammo Bijmolt directeur van onderzoekschool SOM, die verantwoordelijk is voor de FEB research master. "De scores weerspiegelen de kwaliteit van de input van alle betrokkenen, in het bijzonder die van dr. Bart Los, de onlangs teruggetreden coördinator van de opleiding. De voortreffelijke scores laten opnieuw zien dat de Research Master Economics and Business een uitstekende opleiding is. Dit motiveert ons zeker om bij verdere ontwikkelingen van de opleiding de hoge normen te handhaven."

Business Administration
Over het eindcijfer 8,2 voor de master Business Administration (MScBA) meldt Elsevier dat het significant boven het landelijk gemiddelde is (7,5). Met name het onderwijs (een 8,4) en de docenten (8,0) van de masteropleiding worden goed beoordeeld door de eigen studenten. Onderwijsdirecteur prof. Albert Boonstra van de MSc BA: "Ik ben bijzonder tevreden met de buitengewoon hoge scores die we van onze studenten hebben gekregen. Zij waarderen duidelijk de kwaliteit van onze docenten en de opzet van de MSc BA opleidingen/programma's. Het is een grote motivatie om de opleiding verder te verbeteren en om onze nummer één positie vast te houden."

Laatst gewijzigd:25 oktober 2019 10:53