Het pedagogische quotiënt: Alexander Minnaert, Henk lutje Spelberg en Hilda Amsing

Het pedagogische quotiënt, Alexander Minnaert , Henk lutje Spelberg en Hilda Amsing
uitgever: Bohn Stafleu van Loghum
uitgave: februari 2009
pagina's: 347
ISBN-13: 9789031361380
Omschrijving
De kernvraag van dit boek is: wat is de pedagogische kwaliteit? Is het mogelijk hiervoor normen te ontwikkelen? Welke kwaliteitseisen kun je opstellen bij de beoordeling van gezinnen, ouders, agogische instellingen en hen die hierbij beroepshalve betrokken zijn? Dit boek geeft antwoord op de vragen die betrekking hebben op de pedagogische kwaliteiten van professionals (en instanties) als het gaat om opvoeding, hulpverlening, onderwijs en educatie. Dit gebeurt vanuit vier perspectieven: een algemeen pedagogisch perspectief, een orthopedagogisch perspectief, een onderwijskundig perspectief en een andragogisch perspectief.
Dit boek bestaat uit twee delen: een deel over opvoeding en hulpverlening en een deel over onderwijs en educatie.
Doelgroep
Het boek is primair bedoeld voor studenten (ortho)pedagogiek en onderwijskunde; het is een onmisbaar hulpmiddel bij hun studie. Maar het boek is ook van toegevoegde waarde voor de deskundigheidsbevordering van professionals werkzaam in de context van opvoeding, hulpverlening, onderwijs en/of educatie.
Over de auteurs
Het pedagogisch quotiënt is ontwikkeld door de afdelingen (ortho)pedagogiek en onderwijskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.
Nader kennismaken
Bekijk hier de inhoudsopgave
Lees hier een proefhoofdstuk
Laatst gewijzigd: | 11 februari 2020 15:48 |
Meer nieuws
-
06 november 2023
Liekuut | Met ‘gratis bier’ lossen we geen crisis op
Het is verkiezingstijd dus proberen politici kiezers voor zich te winnen. Beloften, plannen en oplossingen voor alle crises vliegen ons om de oren. Maar gaat het stemmen op de juiste persoon, met het juiste plan ons écht verder brengen? Michel...
-
06 november 2023
RUG-onderzoekers ontwikkelen bordspel om veerkracht van leraren in opleiding te verhogen
RUG onderzoekers Irene Poort en Marjon Fokkens-Bruinsma van de Faculty of Behavioural and Social Sciences hebben in het kader van het NRO project ‘Life is tough but so are you’ een bordspel met de toepasselijke naam ‘Floreraar?!’ ontwikkeld om de...
-
31 oktober 2023
Gruwelijke beelden ook bij mensen die oorlog niet hebben meegemaakt
‘Intrusies’ zijn zich spontaan, onvrijwillig opdringende beelden of gedachten aan een traumatische gebeurtenis. In haar proefschrift toont Patricia Dashorst aan dat mensen ook intrusies kunnen hebben over gebeurtenissen die ze zelf niet hebben...