Skip to ContentSkip to Navigation
About us Latest news News News articles

Het pedagogische quotiënt: Alexander Minnaert, Henk lutje Spelberg en Hilda Amsing

16 februari 2009
.
.

Het pedagogische quotiëntAlexander Minnaert , Henk lutje Spelberg en Hilda Amsing

uitgever: Bohn Stafleu van Loghum
uitgave: februari 2009
pagina's: 347
ISBN-13: 9789031361380

Omschrijving
De kernvraag van dit boek is: wat is de pedagogische kwaliteit? Is het mogelijk hiervoor normen te ontwikkelen? Welke kwaliteitseisen kun je opstellen bij de beoordeling van gezinnen, ouders, agogische instellingen en hen die hierbij beroepshalve betrokken zijn? Dit boek geeft antwoord op de vragen die betrekking hebben op de pedagogische kwaliteiten van professionals (en instanties) als het gaat om opvoeding, hulpverlening, onderwijs en educatie. Dit gebeurt vanuit vier perspectieven: een algemeen pedagogisch perspectief, een orthopedagogisch perspectief, een onderwijskundig perspectief en een andragogisch perspectief.

Dit boek bestaat uit twee delen: een deel over opvoeding en hulpverlening en een deel over onderwijs en educatie.

Doelgroep
Het boek is primair bedoeld voor studenten (ortho)pedagogiek en onderwijskunde; het is een onmisbaar hulpmiddel bij hun studie. Maar het boek is ook van toegevoegde waarde voor de deskundigheidsbevordering van professionals werkzaam in de context van opvoeding, hulpverlening, onderwijs en/of educatie.

Over de auteurs
Het pedagogisch quotiënt is ontwikkeld door de afdelingen (ortho)pedagogiek en onderwijskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.

Nader kennismaken
Bekijk hier de inhoudsopgave
Lees hier een proefhoofdstuk

Laatst gewijzigd:11 februari 2020 15:48

Meer nieuws

  • 24 januari 2022

    Doofblinden hebben plezier dankzij zintuigenverhalen

    De Rijksuniversiteit Groningen onderzoekt samen met Koninklijke Kentalis of zintuigenverhalen – verhalen die via bijvoorbeeld geur of aanraking verteld worden – kunnen helpen om communicatie met doofblinde mensen te verbeteren.

  • 11 januari 2022

    Open access boek leert onderzoekers programmeertaal ‘Julia’

    Op 1 november 2021 heeft PhD student psychologie Rik Huijzer een open access boek over programmeertaal ‘Julia’ gepubliceerd. Met het boek hoopt hij onderzoekers handvatten te geven om zelf met Julia aan de slag te gaan.

  • 14 december 2021

    Generations and Gender Programme opgenomen in ESFRI Roadmap 2021

    Het Generations and Gender Programme (GGP) is officieel erkend als belangrijke onderzoeksinfrastructuur. Op 7 december werd bekendgemaakt dat het programma één van de elf projecten is die in de ESFRI-roadmap 2021 worden opgenomen.