Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Uitmuntende start FEB-team in competitie voor Supply Chain Management professionals

19 november 2008

Het team van promovendi van de vakgroep Operations van de FEB is in de landelijke strijd voor de verkiezing tot 'beste Supply Chain Management Team 2009' uitstekend gestart: ze werden eerste in de poule en staan nu derde in het totaalklassement van 250 deelnemers. De casus van de internetgame is het redden van een noodlijdende producent van vruchtensappen.

De wedstrijd tussen supply chain experts wordt dit jaar voor de eerste keer georganiseerd en wordt door de gehele logistieke wereld op de voet gevolgd. Maar liefst 250 teams nemen deel, met afgevaardigden van gerenommeerde bedrijven als Philips, Stork, DSM, Nestlé, Unilever, Friesland Foods en verschillende onderwijsinstellingen.

In de internetgame is de uitgangssituatie van de producent van vruchtensappen die gered moet worden, niet al te best: de voorraden zijn groot, de klanten ontevreden en de geleden verliezen zijn hoog.
Elk deelnemend team maakt keuzes over onder andere contracten met leveranciers en afnemers, de inrichting van de warehouses en productie, en de afstemming tussen de functies binnen het bedrijf.

Het team van Operations werd met een vliegende start 1ste in haar poule. Hiermee is FEB Operations van de 250 deelnemende bedrijven 3e in het totaal klassement en was daarmee de hoogst genoteerde hoger onderwijsinstelling. Het verlies van de vruchtensappenproducent is in deze eerste ronde door het FEB team al omgebogen tot een ruime winst en ze gaan proberen dit door te zetten in de aankomende rondes.

De totale game duurt zes weken, waarbij elke week weer nieuwe uitdagingen te wachten staan voor de teams.

De kernleden van het FEB-team zijn: Boyana Petkova, Erik Soepenberg, Remco Germs en Tim van Kampen.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:52