Marketing Dynamics Conference in Groningen van 22-24 Augustus
De vierde internationale Marketing Dynamics Conference vindt plaats aan de Rijksuniversiteit Groningen van woensdag 22 t/m vrijdag 24 augustus. Het is de plek waar wetenschappers samenkomen om hun onderzoek te bespreken, ideeën uit te wisselen en samenwerkingsverbanden op te zetten.
De organisatoren zijn Tammo Bijmolt, Peter Leeflang, Jenny van Doorn, en Peter Verhoef van de Faculteit Economie. De Marketing Dynamics Conference bouwt voort op eerdere conferenties gehouden aan de Tuck School of Business van de Dartmouth University, de University of California, Davis, en de University of California, Los Angeles. Er worden rond 80 deelnemers uit de internationale marketingwetenschap en de praktijk verwacht, een uitermate geschikt publiek om discussies over dynamiek in marketing op een hoog niveau te voeren.
Programma 2007
De conferentie begint op woensdag met een workshop voor PhD's en andere junior onderzoekers over Dynamic Linear Models. Op donderdag houdt Dominique Hanssens (University of California, Los Angeles) een keynote speech. Verder zijn er presentaties en discussies over marketing fenomenen met dynamische componenten. Naast methodologische aspecten van de studie van marketing dynamics, is er aandacht voor empirische studies over bijvoorbeeld betreding van de markt, dynamiek in klantenrelaties of dynamiek in de marketing mix.
Voorbeelden van lezingen zijn: The Effect of Price and Advertising on Customer Retention; Dynamic Advertising and Word-of-Mouth; A Model of the Impact of Advertising and Promotion on Customer Spending in the Music Download Industry; Forecasting in Viral Marketing Campaigns; Using Complaints to Predict and Value Customers; Do Early Adopters Use More?; Patient- or Physician-Oriented Marketing: What Drives Primary Demand for Prescription Drug?
Laatst gewijzigd: | 25 oktober 2019 10:30 |
Meer nieuws
-
08 mei 2025
6 miljoen euro voor grootschalig noordelijk project voor duurzame gezondheidszorg: Care2Change
Care2Change. Een groot consortium met zo'n beetje alle noordelijke ziekenhuizen, lokale overheden, kennisinstellingen zoals de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool en een aantal zorgbedrijven gaat samenwerken in een project over duurzame...
-
01 april 2025
Executive MBA van UGBS best beoordeelde MBA | Nationale Keuzegids 2025
Volgens de onafhankelijke Keuzegids Masters 2025 is de Executive MBA van de University of Groningen Business School de best beoordeelde MBA van Nederland (deeltijd én voltijd).
-
01 april 2025
Executive Master of M&A and Valuation geaccrediteerd als joint degree met Vrije Universiteit Amsterdam
Vanaf 1 september ontvangen deelnemers aan het programma na succesvolle afronding een masterdiploma van zowel de Rijksuniversiteit Groningen als de Vrije Universiteit Amsterdam.