Customer Insights Center van start
Op 1 januari 2007 is het Customer Insights Center (CIC) officieel van start gegaan. Het CIC slaat een brug tussen wetenschappelijke kennis over marketing en de professionals in het Nederlandse bedrijfsleven, waar kennis over klanten en hun gedrag steeds belangrijker wordt. Er wordt onder andere ingegaan op vragen rond de return op marketing- en klantactiviteiten, de creatie van klantloyaliteit en klantwaarde en de inzet van kanalen.
Prof. Peter Verhoef, directeur van het CIC: "Veel bedrijven hebben grote databases met klantgegevens, maar het is niet eenvoudig om die te vertalen naar inzicht in het gedrag van de klant. De nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van 'Customer Insights' maken dergelijke inzichten wel mogelijk en daarmee het uitdenken van een succesvolle marketingstrategie."

Bedrijven uit verschillende sectoren ondersteunen momenteel het CIC als gewoon of premium lid. De NS, Wehkamp, Experian, Loyalty Management Nederland, Achmea zijn premium lid, terwijl KPN en De Friesland Zorg gewoon lid zijn. "Deze bedrijven zijn daarmee een soort founding members van het Center", aldus Verhoef, "Komend jaar staan onder andere onderzoeksrapporten op het gebied van loyaliteitsprogramma’s en multi-channel op het programma. Recent is ook een gezamenlijk onderzoek met VODW marketing over Campagnemanagement afgerond."
Naast deze onderzoeksprogramma’s wordt er ook een tweetal seminars georganiseerd. Het voorjaarsseminar op 19 maart 2007 voor leden van het Center zal het thema “Return on Customer Satisfaction” hebben met als sprekers onder andere prof.dr. Ruth Bolton van Arizona State University (tevens honorary professor RUG) en Dr. Jenny van Doorn (RUG), en een bijdrage vanuit de NS. Er zal daarbij speciale aandacht worden gegeven aan de populariteit van de Net Promoter Score.
Laatst gewijzigd: | 25 oktober 2019 10:12 |
Meer nieuws
-
08 mei 2025
6 miljoen euro voor grootschalig noordelijk project voor duurzame gezondheidszorg: Care2Change
Care2Change. Een groot consortium met zo'n beetje alle noordelijke ziekenhuizen, lokale overheden, kennisinstellingen zoals de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool en een aantal zorgbedrijven gaat samenwerken in een project over duurzame...
-
01 april 2025
Executive MBA van UGBS best beoordeelde MBA | Nationale Keuzegids 2025
Volgens de onafhankelijke Keuzegids Masters 2025 is de Executive MBA van de University of Groningen Business School de best beoordeelde MBA van Nederland (deeltijd én voltijd).
-
01 april 2025
Executive Master of M&A and Valuation geaccrediteerd als joint degree met Vrije Universiteit Amsterdam
Vanaf 1 september ontvangen deelnemers aan het programma na succesvolle afronding een masterdiploma van zowel de Rijksuniversiteit Groningen als de Vrije Universiteit Amsterdam.