Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Customer Insights Center van start

23 januari 2007

Op 1 januari 2007 is het Customer Insights Center (CIC) officieel van start gegaan. Het CIC slaat een brug tussen wetenschappelijke kennis over marketing en de professionals in het Nederlandse bedrijfsleven, waar kennis over klanten en hun gedrag steeds belangrijker wordt. Er wordt onder andere ingegaan op vragen rond de return op marketing- en klantactiviteiten, de creatie van klantloyaliteit en klantwaarde en de inzet van kanalen.

Prof. Peter Verhoef, directeur van het CIC: "Veel bedrijven hebben grote databases met klantgegevens, maar het is niet eenvoudig om die te vertalen naar inzicht in het gedrag van de klant. De nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van 'Customer Insights' maken dergelijke inzichten wel mogelijk en daarmee het uitdenken van een succesvolle marketingstrategie."

 

Directeur Peter Verhoef
Directeur Peter Verhoef

Bedrijven uit verschillende sectoren ondersteunen momenteel het CIC als gewoon of premium lid. De NS, Wehkamp, Experian, Loyalty Management Nederland, Achmea zijn premium lid, terwijl KPN en De Friesland Zorg gewoon lid zijn. "Deze bedrijven zijn daarmee een soort founding members van het Center", aldus Verhoef, "Komend jaar staan onder andere onderzoeksrapporten op het gebied van loyaliteitsprogramma’s en multi-channel op het programma. Recent is ook een gezamenlijk onderzoek met VODW marketing over Campagnemanagement afgerond."

Naast deze onderzoeksprogramma’s wordt er ook een tweetal seminars georganiseerd. Het voorjaarsseminar op 19 maart 2007 voor leden van het Center zal het thema “Return on Customer Satisfaction” hebben met als sprekers onder andere prof.dr. Ruth Bolton van Arizona State University (tevens honorary professor RUG) en Dr. Jenny van Doorn (RUG), en een bijdrage vanuit de NS. Er zal daarbij speciale aandacht worden gegeven aan de populariteit van de Net Promoter Score.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:51
printView this page in: English

Meer nieuws

  • 16 januari 2019

    Een bonuskaart voor hartpatiënten

    Zoveel mogelijk wasmiddel en ketchup verkopen is niet langer de heilige graal in marketing, stelt hoogleraar Tammo Bijmolt. Zo werkt hij mee aan een spaarprogramma dat hart- en vaatpatiënten moet stimuleren tot medicijnentrouw en gezond gedrag. ‘Onderzoek...

  • 15 januari 2019

    Resultaatgerichte aansturing in de publieke sector verhoogt motivatie én prestaties

    Het gebruik van resultaten bij de aansturing van medewerkers heeft ook in de publieke sector positieve effecten. Zogenoemde resultatenaansturing verhoogt de extrinsieke motivatie van medewerkers en leidt tot betere prestaties van de afdeling. Dat concluderen...

  • 10 januari 2019

    Gemeentelijke woonlasten stijgen fors door hogere afvalstoffenbelasting

    De gemeentelijke woonlasten stijgen dit jaar flink meer dan voorgaande jaren. Huurders betalen 5,4 procent meer, eigenaar-bewoners 4,3 procent. De stijging wordt veroorzaakt doordat de landelijke overheid de afvalstoffenbelasting met 139 procent verhoogt...