Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Customer Insights Center van start

23 januari 2007

Op 1 januari 2007 is het Customer Insights Center (CIC) officieel van start gegaan. Het CIC slaat een brug tussen wetenschappelijke kennis over marketing en de professionals in het Nederlandse bedrijfsleven, waar kennis over klanten en hun gedrag steeds belangrijker wordt. Er wordt onder andere ingegaan op vragen rond de return op marketing- en klantactiviteiten, de creatie van klantloyaliteit en klantwaarde en de inzet van kanalen.

Prof. Peter Verhoef, directeur van het CIC: "Veel bedrijven hebben grote databases met klantgegevens, maar het is niet eenvoudig om die te vertalen naar inzicht in het gedrag van de klant. De nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van 'Customer Insights' maken dergelijke inzichten wel mogelijk en daarmee het uitdenken van een succesvolle marketingstrategie."

Directeur Peter Verhoef
Directeur Peter Verhoef

Bedrijven uit verschillende sectoren ondersteunen momenteel het CIC als gewoon of premium lid. De NS, Wehkamp, Experian, Loyalty Management Nederland, Achmea zijn premium lid, terwijl KPN en De Friesland Zorg gewoon lid zijn. "Deze bedrijven zijn daarmee een soort founding members van het Center", aldus Verhoef, "Komend jaar staan onder andere onderzoeksrapporten op het gebied van loyaliteitsprogramma’s en multi-channel op het programma. Recent is ook een gezamenlijk onderzoek met VODW marketing over Campagnemanagement afgerond."

Naast deze onderzoeksprogramma’s wordt er ook een tweetal seminars georganiseerd. Het voorjaarsseminar op 19 maart 2007 voor leden van het Center zal het thema “Return on Customer Satisfaction” hebben met als sprekers onder andere prof.dr. Ruth Bolton van Arizona State University (tevens honorary professor RUG) en Dr. Jenny van Doorn (RUG), en een bijdrage vanuit de NS. Er zal daarbij speciale aandacht worden gegeven aan de populariteit van de Net Promoter Score.

Laatst gewijzigd:25 oktober 2019 10:12
View this page in: English

Meer nieuws

  • 12 april 2024

    Oratie Corine Noordhoff: Future ready retail

    Tijdens haar oratie zal Corine Noordhoff inzichten verschaffen in de fundamentele elementen om te overleven en je bedrijf aan te passen in de retailsector. Noordhoffs oratie vindt plaats op vrijdag 19 april 2024, 16:15 – 17:00, in de aula van het...

  • 09 april 2024

    New issue FEB Research Newsletter

    We are proud to present the spring 2024 edition of the FEB Research Newsletter.

  • 08 april 2024

    Nieuwe essayreeks: Duurzaamheidsverslaggeving na de CSRD

    De eerste editie is uit van de gratis essayreeks van UGBS over duurzaamheidsverslaggeving sinds de CSRD. Met tips voor ondernemers. Abonneer om op de hoogte te blijven van nieuwe edities.