Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Customer Insights Center van start

23 januari 2007

Op 1 januari 2007 is het Customer Insights Center (CIC) officieel van start gegaan. Het CIC slaat een brug tussen wetenschappelijke kennis over marketing en de professionals in het Nederlandse bedrijfsleven, waar kennis over klanten en hun gedrag steeds belangrijker wordt. Er wordt onder andere ingegaan op vragen rond de return op marketing- en klantactiviteiten, de creatie van klantloyaliteit en klantwaarde en de inzet van kanalen.

Prof. Peter Verhoef, directeur van het CIC: "Veel bedrijven hebben grote databases met klantgegevens, maar het is niet eenvoudig om die te vertalen naar inzicht in het gedrag van de klant. De nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van 'Customer Insights' maken dergelijke inzichten wel mogelijk en daarmee het uitdenken van een succesvolle marketingstrategie."

 

Directeur Peter Verhoef
Directeur Peter Verhoef

Bedrijven uit verschillende sectoren ondersteunen momenteel het CIC als gewoon of premium lid. De NS, Wehkamp, Experian, Loyalty Management Nederland, Achmea zijn premium lid, terwijl KPN en De Friesland Zorg gewoon lid zijn. "Deze bedrijven zijn daarmee een soort founding members van het Center", aldus Verhoef, "Komend jaar staan onder andere onderzoeksrapporten op het gebied van loyaliteitsprogramma’s en multi-channel op het programma. Recent is ook een gezamenlijk onderzoek met VODW marketing over Campagnemanagement afgerond."

Naast deze onderzoeksprogramma’s wordt er ook een tweetal seminars georganiseerd. Het voorjaarsseminar op 19 maart 2007 voor leden van het Center zal het thema “Return on Customer Satisfaction” hebben met als sprekers onder andere prof.dr. Ruth Bolton van Arizona State University (tevens honorary professor RUG) en Dr. Jenny van Doorn (RUG), en een bijdrage vanuit de NS. Er zal daarbij speciale aandacht worden gegeven aan de populariteit van de Net Promoter Score.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:51
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 14 juni 2018

    Bringing Physical Internet to life

    Van maandag 18 tot vrijdag 22 juni vindt het vijfde internationale Physical Internet congres (#IPIC2018) plaats in Groningen. De Rijksuniversiteit Groningen organiseert dit congres samen met de logistieke sector. Meer dan 250 wetenschappers en vertegenwoordigers...

  • 11 juni 2018

    Een nieuw tijdperk voor organisationele relaties | Oratie David Langley | Dinsdag 19 juni

    Nieuwe, veelbelovende internet-afhankelijke technologieën zoals digital fabrication, internet of things, blockchain en distributed artificial Intelligence worden steeds populairder. Prof. David Langley geeft in zijn oratie een toelichting op zijn ideeën...

  • 08 juni 2018

    Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award

    Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’...