Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Groningse Bedrijfskundeopleidingen geheraccrediteerd

11 januari 2007

De Faculteit Bedrijfskunde heeft deze week officieel bericht ontvangen van de NVAO (Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie) dat zij de positieve conclusies van de visitatiecommissie heeft overgenomen en heeft besloten alle (initiële) opleidingen van Bedrijfskunde voor de periode 2008-2014 te heraccrediteren.

Op 31 december 2007 loopt de accreditatie van alle bedrijfskundeopleidingen in Nederland af. Vandaar dat in het najaar van 2005 een heraccreditatieprocedure in gang is gezet door de NVAO. De QANU, een onafhankelijke organisatie voor de beoordeling van wetenschappelijk onderwijs en onderzoek, heeft in het voorjaar van 2006 namens de NVAO alle Bachelor- en Masteropleidingen van de Faculteit Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen beoordeeld.

Zonder voorbehoud tevreden

De commissie die de beoordeling uitvoerde was, zonder voorbehoud, tevreden over de kwaliteit van de Groningse opleidingen. Dit geldt zowel voor de inhoud van de opleidingen als voor de studentenvoorzieningen en de eigen kwaliteitsbewaking. Met deze positieve uitslag ziet de Faculteit haar talrijke inspanningen voor verbetering van de afgelopen jaren beloond.

Laatst gewijzigd:04 mei 2021 09:47