Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Promotie: 'Mens en organisatie'

23 november 2006

Multi-Agent Simulatie is een methode voor het bestuderen en begrijpen van menselijk gedrag in organisaties. Het doel van het onderzoek van Martin Helmhout is het ontwerpen en implementeren van een dergelijk simulatiemodel. In zijn studie gaat het er vooral om een relatie te leggen tussen gedrag van individuen (microniveau) die een organisatie vormen en het gedrag van de organisatie als geheel (macroniveau).

M. Helmhout
M. Helmhout


Curriculum vitae

Martin Helmhout studeerde Technische Bedrijfskunde in Groningen. Het onderzoek werd uitgevoerd bij de afdeling Kennismanagement. Helmhout promoveert op 30 november 2006 (13.15 uur) tot doctor in de bedrijfskunde bij prof.dr. H.W.M. Gazendam en prof.dr. R.J. Jorna. De titel van het proefschrift luidt: The social cognitive actor: A multi-actor simulation of organisations.


Informatie
J.M. Helmhout, tel. (050)363 33 72, e-mail: j.m.helmhout@rug.nl (werk)

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:50
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 16 april 2018

    Dr. Nancy Kamp-Roelands RA MA van EY nieuwe hoogleraar Accountancy

    Kamp-Roelands beschikt over de unieke combinatie van ervaring met grote (multinationale) ondernemingen, (inter)nationale standaardisering (verslaggeving en controle), academisch onderzoek en een groot netwerk in organisaties op het gebied van duurzame...

  • 12 april 2018

    Two new round tables at 41st International IAEE Energy conference

    The round tables during the 41st International IAEE Energy conference offer a unique opportunity for academics, policy makers, consultants and representatives from energy business to meet and discuss various relevant energy related topics. Lees meer...

  • 10 april 2018

    Campagne energieonderwijs van start: Choose wisely, follow energy

    Deze week lanceren Hanzehogeschool Groningen, Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en de New Energy Coalition (NEC) een gezamenlijke wervingscampagne voor energiestudenten. De campagne wijst studenten op de al aanwezige studieroutes op het gebied van energie...