Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nieuwe UGP publicatie: Differentiated Instruction in Teaching from the International Perspective

03 maart 2023
Differentiated Instruction in Teaching from the International Perspective
Differentiated Instruction in Teaching from the International Perspective

Bij University of Groningen Press (UGP) is het boek Differentiated Instruction in Teaching from the International Perspective: Methodological and empirical insights gepubliceerd geschreven door Ridwan Maulana, Michelle Helms-Lorenz, Peter Moorer; Annemieke Smale-Jacobse en Xiangyuan Feng (allemaal van de Rijksuniversiteit Groningen).

Dit boek rapporteert de bevindingen van een grootschalig project over gedifferentieerde instructie in verschillende onderwijssystemen en geeft een cijfermatige analyse van de systemen, de verschillen, de veranderingen en de verschillende mate van betrokkenheid van leerlingen. De resultaten zijn relevant voor onderzoek, praktijk en beleid.

Dit boek is open access gepubliceerd dankzij de financiële steun van het Open Access Boekenfonds van de Rijksuniversiteit Groningen en het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO).

Laatst gewijzigd:20 september 2023 14:43
View this page in: English

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    Rijksuniversiteit Groningen ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...