Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Sociologie

"Wetenschap is een uitdagende puzzel". Sociologe Tessa Kaufman één van de nieuwe KNAW Faces of Science

16 februari 2017
Tessa Kaufman

Tessa Kaufman, promovendus bij de afdeling Sociologie van de Rijksuniversiteit Groningen, is één van de nieuwe Faces of Science van het KNAW. Samen met elf nieuwe jonge promovendi gaat zij op de site Facesofscience.nl bloggen over hoe het is om te werken in de wetenschap. Zo helpen de Faces studenten en leerlingen uit 5 en 6 vwo een realistisch beeld te krijgen van wat het is om wetenschapper te zijn. Maar de blogs en videos zijn ook interessant voor iedereen die geïnteresseerd is in wetenschap. De Faces treden daarnaast geregeld op bij bijeenkomsten en in de media.

"Ik ben heel blij met de benoeming. Op deze manier kan ik laten zien dat wetenschap niet saai is, maar een uitdagende puzzel", aldus Tessa Kaufman die onderzoek doet naar plagen, pesten en agressie. "In ieder geval ga ik bloggen over mijn inzichten over pesten en misverstanden die erover bestaan: wat is pesten eigenlijk: we hebben het er zo vaak over, maar wat maakt het verschil tussen algemene agressie en pesten, of plagen en pesten, en hoe ga je daarmee om?" Daarnaast zal Tessa bloggen over het leven als promovendus. Bijvoorbeeld over de werk-gerelateerde bezoeken aan het buitenland. "In april ga ik naar een congres in Austin (Texas, USA). Het lijkt me mooi om anderen een kijkje te geven in hoe het eraan toe gaat op zo’n congres."

Faces of Science is een project van KNAW en De Jonge Akademie, in samenwerking met NEMO Kennislink. Het project, dat in 2014 van start ging, wordt gefinancierd door Lira Auteursfonds Reprorecht. Meer dan veertig promovendi bloggen inmiddels over hun leven als wetenschapper.

Meer informatie:

Laatst gewijzigd:19 maart 2021 10:41