Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Sociologie

René Veenstra geeft antipest-college bij Kinderuniversiteit Leeuwarden

30 juni 2017

Maandag 26 juni gaf Prof. René Veenstra in Tresoar te Leeuwarden een college over pesten speciaal voor basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8 uit Leeuwarden. Hij deed dit in het kader van de Kinderuniversiteit.

In het college 'De pest aan pesten', dat hij al eerder gaf in de provincie Groningen, legt hij uit hoe pesten werkt, wie er allemaal bij betrokken zijn en wat je er tegen kunt doen. In Nederland worden per klas worden 3 leerlingen gepest. Als het aan René Veenstra ligt is dat verleden tijd. Hij doet al lange tijd onderzoek naar pesten en ook is hij in Nederland begonnen met het antipest-programma KiVa. Het Friesch Dagblad schreef een uitgebreid verslag van het college in Leeuwarden.

Op 21 september herhaalt Rene Veenstra het college in wetenschapsmuseum Nemo voor leerlingen uit groep 7 uit Amsterdam.

Laatst gewijzigd:16 april 2020 11:56