Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Sociologie

'Meer dan drie miljoen mensen stemmen deze verkiezingen niet' - Prof. Kees Aarts

07 maart 2017
Kees Aarts, Nieuwsuur

Ondanks dat er de komende Tweede kamer verkiezingen veel op het spel staat, lukt het politici en media niet omdat over te brengen aan de kiezer, aldus hoogleraar en decaan van de faculteit GMW, Kees Aarts afgelopen zaterdag in het tv-programma Nieuwsuur. Aarts verwacht dat deze verkiezingen meer mensen thuis blijven dan de gemiddeld drie miljoen stemgerechtigden die normaal gesproken thuisblijven. Dat komt volgens hem omdat er geen duidelijk thema is.

Daarnaast is het voor veel kiezers niet duidelijk wat er na 15 maart met hun stem gebeurt, zegt Aarts. Hij doet al sinds de jaren 90 onderzoek naar niet-stemmers.

Nieuwsuur, zaterdag 4 maart 2017, 'Meer dan drie miljoen mensen stemmen deze verkiezingen niet'

Laatst gewijzigd:07 maart 2017 16:50