Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Onderzoek The Labor Market Integration of Refugees (LMIR) Projecten

Migrant-Organisatie Fit en duurzame arbeidsmarktintegratie

In haar PhD. project, onderzoekt Anne Kuschel welke combinatie (s) van individuele en organisatorische factoren de succesvolle werving en retentie (R&R) van werknemers met migratieachtergrond op de Europese arbeidsmarkten vergemakkelijken. Ze combineert sociologische kennis over (in) formele diversiteitsmanagementpraktijken in organisaties met sociaal-psychologische kennis gericht op culturele verschillen van eerste generatie migranten.

Deelproject 1: Anne heeft nieuwkomers gevolgd in een gecombineerde taal- en werkervaringsopleiding.

Deelproject 2-3: Anne analyseert arbeidsmarktstatistieken om inzicht te krijgen wanneer de arbeidsmarktintegratie van nieuwkomers duurzaam is en wanneer deze kan mislukken.

Een artikel over de gecombineerde taal- en werktraining wordt momenteel voorbereid voor publicatie.

Dit PhD-project is gefinancierd door de faculteit BSS en wordt begeleid door Rafael Wittek, Nina Hansen en Liesbet Heyse.

Laatst gewijzigd:30 november 2020 13:46