Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Psychologie

Studieprijs 2015 voor Felix Schirmann

02 maart 2015
Felix Schirmann

Psycholoog Felix Schirmann heeft de Studieprijs 2015 gewonnen voor zijn proefschrift: The Good, the Bad, and the Brain: Theory and History of the Neuroscience of Morality. De Studieprijzen worden jaarlijks toegekend door de Stichting Praemium Erasmianum voor bijzondere dissertaties op het gebied van de geesteswetenschappen en de sociale wetenschappen. De prijs bestaat uit een bedrag van € 3.000 en een oorkonde.

Felix Schirmann promoveerde op 9 oktober 2014 bij prof. dr. G.C.G. (Trudy) Dehue aan de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen, afdeling Theorie en Geschiedenis van de Psychologie van de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn begeleider was Stephan Schleim.

Uitreiking

De Studieprijzen worden uitgereikt op maandag 11 mei om 16.00 uur in de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen, Kloveniersburgwal 29 Amsterdam. Belangstellenden zijn van harte welkom.

Meer informatie

• Meer informatie over de Studieprijzen 2015 vindt u op de website van de Stichting Praemium Erasmianum.
  • In het promotie-overzicht op de websiste van de RUG is samenvatting te lezen van zijn proefschrift.
  • Het proefschrift The Good, the Bad, and the Brain: Theory and History of the Neuroscience of Morality is te downloaden via: http://irs.ub.rug.nl/ppn/381188116

Laatst gewijzigd:11 november 2019 13:51