Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen

Jan-Willem Strijbos hoogleraar Leren en Instructie

10 juni 2016
Jan-Willem Strijbos

Jan-Willem Strijbos is per april 2016 benoemd als hoogleraar Leren en Instructie aan de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn leerstoel is ondergebracht bij het onderzoeksinstituut GION onderwijs/onderzoek. Strijbos is de opvolger van Egbert Harskamp op die eerder dit jaar met pensioen is gegaan.

Samenwerkend leren

De expertise van Strijbos ligt op het gebied van (peer) assessment en feedback, technologieondersteund leren, samenwerkend leren, leergemeenschappen, instructieontwerp en inhoudsanalyse van communicatie. Strijbos (1974) is in 2004 gepromoveerd aan de Open Universiteit en heeft daarna aan de universiteit van Leiden en Ludwig-Maximilians-Universität München gewerkt.

Laatst gewijzigd:14 juni 2016 11:29