Helpen dramalessen om pesten op scholen tegen te gaan?
Pesten op school is een groot probleem. Een op de tien kinderen wordt gepest. Onderzoeker Rozemarijn van der Ploeg onderzoekt hoe kinderen zelf tegen het pesten aan kijken. Ze maakt hierbij gebruik van improvisatietoneel. Vandaag zijn we op IKC de Pit. Kinderen bedenken zelf een verhaal over pesten en spelen dat uit.
Laatst gewijzigd: | 20 juni 2024 07:47 |
Meer nieuws
-
03 september 2025
Katherine Stroebe koninklijk onderscheiden
Op 2 september 2025 is Katherine Stroebe (Duitsland, 1975), voormalig adjunct hoogleraar Sociale Psychologie bij de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen van de RUG, koninklijk onderscheiden. Uit handen van burgemeester Roelien Kamminga...
-
02 september 2025
Betrek burgers bij duurzame transities: ‘Top-down-aanpak werkt niet’
Bij duurzame transities gaat het nog te vaak over de kale feiten en cijfers, zegt RUG-wetenschapper Goda Perlaviciute. Ze is eind vorig jaar benoemd als hoogleraar publieke acceptatie van duurzame transities. In haar onderzoek richt Perlaviciute...
-
30 juni 2025
Wetenschap Werkt | RuimBaan voor statushouders
Statushouders hebben vaak genoeg kennis en kunde maar niet de geschikte diploma’s of praktische handvatten om in Nederland aan een geschikte vaste baan te komen. Bovendien spelen culturele verschillen en verwachtingen een grote rol bij zowel...