Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Expertisecentrum Talentontwikkeling Projecten

Selectie en ontwikkeling bij de Special Forces van het leger

De commando's van de special forces moeten voorbereid zijn om optimaal te presteren in zeer stressvolle situaties. In samenwerking met de Special Forces Unit van de Koninklijke Landmacht hebben we een online platform opgezet om psychologische tests uit te voeren en psychologische en fysiologische gegevens te verzamelen tijdens het intensieve trainingsprogramma. De belangrijkste vragen die we beantwoorden zijn: Welke vaardigheden zijn nodig om te presteren in uitzonderlijke omstandigheden? Hoe kunnen we dergelijke talenten ontwikkelen? Hoe kunnen we de selectieprocedure voor de Special Forces verbeteren? De resultaten van dit project zullen zeer relevante inzichten opleveren in de selectie en ontwikkeling van talent op gebieden waar mensen onder stressvolle omstandigheden moeten presteren.

Laatst gewijzigd:28 maart 2024 20:44