Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Open Dag Religiewetenschappen

Wanneer:vr 14-04-2023
Waar:Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38, 9712 GK Groningen

Wil je meer te weten komen over de factor religie in onze maatschappij? Ben je geïnteresseerd in sociologie, psychologie, filosofie, antropologie, geschiedenis en/of kunst? Bij de studie Religiewetenschappen krijg je het allemaal! Wil je hier meer over weten? Kom dan naar onze bachelor open dag!

In veel nationale en internationale sociaal-maatschappelijke thema’s is religie een belangrijke factor. Soms is dat heel zichtbaar, bijvoorbeeld bij religieuze radicalisering. Soms is dat veel minder zichtbaar en zijn we ons nauwelijks bewust van de invloed die religie heeft in maatschappelijke verschijnselen. Bijvoorbeeld bij seksuele gezondheid of klimaatverandering. Religies spelen continu, bewust en onbewust, een belangrijke rol in hoe we met elkaar samenleven.

Religiewetenschappen iets voor jou?

Deze studie is iets voor jou als je een fascinatie hebt voor religie, andere culturen en de wereld om je heen beter wilt begrijpen. Je wilt weten welke invloed diverse godsdiensten hebben op de maatschappij en op mensen. Je houdt van lezen en vindt geschiedenis, sociologie, psychologie, filosofie, politiek en culturele antropologie interessant. Bovenal wil je weten wat mensen beweegt!

Open dag

Tijdens de voorlichtingsronde vertellen we je meer over de inhoud en opbouw van de opleiding Religiewetenschappen. Daarnaast volg je tijdens dit uur een proefcollege van prof. dr. Marjo Buitelaar (hoogleraar in de hedendaagse islam), zodat je alvast ervaart hoe het is om bij ons te studeren. Daarnaast geven onze studenten graag een rondleiding door ons prachtige historische gebouw. Ook onze studieadviseurs zijn aanwezig en kunnen je helpen met het kiezen van een studie die het beste bij jou past.

Rondetijden

14.00 - 15.00 uur

Religiewetenschappen (in Dutch)

16.00 - 17.00 uur

Religious Studies (in English) - Livestream available

Meer informatie:

Website Religiewetenschappen

Brochure Religiewetenschappen

Een college bij Religiewetenschappen.