Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Een Dag Student Religiewetenschappen

Wanneer:ma 06-03-2023 11:00 - 16:00
Waar:Faculty of Theology and Religious Studies (Oude Boteringestraat 38, Groningen)

Denk je erover Religiewetenschappen te gaan studeren? Wil je echt een goed beeld krijgen van wat de studie inhoudt? Kom dan naar Eén Dag Student!

In veel nationale en internationale sociaalmaatschappelijke thema’s is religie een belangrijke factor. Soms is dat heel zichtbaar, bijvoorbeeld bij religieuze radicalisering. Soms is dat veel minder zichtbaar en zijn we ons nauwelijks bewust van de invloed die religie heeft in maatschappelijke verschijnselen. Bijvoorbeeld bij seksuele gezondheid of klimaatverandering.

Binnen de studie Religiewetenschappen bestuderen we hoe mensen met elkaar samenleven en welke prominente rol religie daarin heeft. We bestuderen het gedrag, denken, leren en samenleven van mensen en de wijze waarop religie daar invloed op heeft. Je maakt onder meer kennis met de vijf wereldgodsdiensten en je leert vanuit die kennis hoe culturen en religies in elkaar zitten en hoe zij elkaar en de maatschappij beïnvloeden.

Een Dag Student

Op deze dag volg je proefcolleges van vakken die worden aangeboden binnen de opleiding, zodat je goed weet wat je kunt gaan verwachten. Je maakt deze dag dus echt kennis met de inhoud van de studie. Daarnaast neem je alvast een voorproefje op het studentenleven aan de faculteit. En uiteraard is er heel de dag genoeg tijd om studenten en docenten het hemd van het lijf te vragen. De dag is gratis en is inclusief lunch.

Proefcolleges Docenten
Rituals in Theory and Practice Dr. Brenda Mathijssen
Psychology and Sociology of Religion Dr. Jelle Wiering
Religion and Philosophy Dr. Gorazd AndrejĨ