Keuzegids deeltijdopleidingen: RUG in de top
De Rijksuniversiteit Groningen behoort tot de beste universiteiten in Nederland voor het volgen van een deeltijdopleiding. Dat concludeert de Keuzegids 2010 voor deeltijdopleidingen in het Hoger Onderwijs die vandaag verschijnt. Alleen de Open Universiteit wordt hoger gewaardeerd.
Met name de RUG-opleidingen theologie, godsdienstwetenschap en geschiedenis verdienen lof, aldus de Keuzegids. Een mooi compliment, want de gids stelt vast dat goed deeltijdonderwijs organiseren geen sinecure is. De opleiding HBO Pedagogiek van de aan de RUG gelieerde Stichting Pedagogisch Onderwijs komt als beste opleiding in zijn categorie uit de bus.
De Keuzegids is kritisch over het totale aanbod van universitaire deeltijdopleidingen in Nederland, dat ze omschrijft als 'zeer mager'.
De Rijksuniversiteit Groningen biedt acht studies in deeltijd aan. Studenten volgen dergelijke opleidingen vaak naast een baan. Het combineren van werk en studie is niet altijd gemakkelijk, maar veel deeltijdstudenten zijn extra gemotiveerd omdat ze zeer veel interesse hebben voor het vak.
Informatie over de deeltijdopleidingen van de RUG vindt u hier.
Zie ook: Keuzegids deeltijdopleidingen
Laatst gewijzigd: | 12 juni 2023 20:17 |
Meer nieuws
-
03 mei 2024
NWO Impact Explorer voor Suzanne Manizza-Roszak voor impactvol postkoloniaal literatuuronderzoek
Suzanne Manizza-Roszak, Universitair Docent Engels aan de Faculteit Letteren heeft een NWO Impact Explorer subsidie ontvangen voor haar postkoloniale literatuuronderzoek en het project om de resulataten te vertalen naar maatschappelijke impact.
-
29 april 2024
Leren communiceren in de operatiekamer
De aios opereert, de chirurg heeft de rol van supervisor. Drie camera’s nemen op wat er gebeurt, met als doel de mechanismes van ‘werkplekleren’ ontrafelen.
-
23 april 2024
Onderzoek naar krimp is ook onderzoek naar de geschiedenis van de blijvers
Universitair docent Yuliya Hilevych van de Faculteit der Letteren onderzoekt regionale krimp in Nederland, Finland en Oekraïne door het fenomeen in sociaal-historisch perspectief te plaatsen.