Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

EU ITN subsidie voor MANIC

06 december 2019

De EU Marie Curie Actions hebben ongeveer 4 miljoen euro toegekend aan MANIC (Materials for Neuromorphic Circuits), een Innovative Training Network, gecoördineerd door prof.dr. Beatriz Noheda van het Zernike Institute for Advanced Materials (ZIAM) en gecoördineerd door Dr. Jean Fompeyrine (IBM Research-Zürich). Prof.dr. Jos Roerdink en Prof.dr. Lambert Schomaker (Bernoulli Institute for Mathematics, Computer Science and Artificial Intelligence) maken ook deel uit van dit Europese multidisciplinaire consortium.

MANIC

De drie professoren zijn verbonden aan het CogniGron-centrum, waar de ideeën achter MANIC vandaan komen. Het MANIC-netwerk zal vijftien jonge en getalenteerde wetenschappers voorbereiden op de ontwikkeling van materialen die kunnen functioneren als netwerken van neuronen en synapsen door geleidbaarheid, plasticiteit en zelforganisatie te integreren. Deze materialen worden de belangrijkste elementen in een nieuwe generatie elektronische apparaten die zich kunnen aanpassen aan software en efficiënt leren mogelijk maken.

In MANIC worden de studenten opgeleid in een zeer multidisciplinaire en internationale omgeving gevormd door twaalf onderzoeksgroepen en elf partners uit de particuliere sector, gevestigd in Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België en Nederland.

Laatst gewijzigd:06 december 2019 09:07