Over ons Faculty of Science and Engineering Over onze Faculteit SEBC

Historie

Het Science & Engineering Business Center (SEBC) richt zich op het verbinden van de industrie met de onderzoekers en studenten van de Faculty of Science & Engineering (FSE) van de Rijksuniversiteit Groningen. De oorsprong van het SEBC ligt bij het Groningen Engineering Business Center (GEBC).

Het GEBC is een project van het Groningen Engineering Centre (GEC). Het GEBC is gestart in 2018 met zeven bedrijfsclusters en werd medegefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) en Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN). Het GEBC heeft een sterke focus op Technologisch wetenschappelijk onderzoek en onderwijs. Binnen het GEBC-project hebben meerdere succesvolle verbindende activiteiten plaatsgevonden, waaronder excursies, 'Meet, Greet & Matching events', gastcolleges en het jaarlijkse symposium beter bekend als de Scientific Meeting.

Vanaf 2022 worden deze activiteiten binnen de SEBC voortgezet met de uitbreiding van het werkveld naar Science & Engineering. De SEBC fungeert daarom als 'one-stop-shop' voor externe partijen van de Faculty of Science of Engineering.

Laatst gewijzigd:07 februari 2023 20:27