Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Elsevier: Beste studies in geografie vind je in Groningen

25 oktober 2018
Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Begin oktober publiceerde Elsevier Magazine de 'Beste Studies 2018'. De beste geografische bachelors en de beste masteropleiding in de dezelfde categorie zijn opleidingen van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen. De ranglijst is gebaseerd op een tevredenheidsonderzoek onder studenten dat elk jaar wordt uitgevoerd.

Met een totaaloordeel van 70 punten voor zowel de bachelor Human Geography and Planning als het programma in Spatial Planning and Design staan beide bacheloropleidingen van de Rijksuniversiteit Groningen op een gedeelde eerste plaats. Vooral op de onderdelen ‘faciliteiten’, ‘inrichting opleiding’, ‘docenten’ en ‘toetsing’ scoren de opleidingen allebei erg goed. Opvallend is ook dat beide programma’s bovengemiddeld scoren op het onderdeel ‘organisatie en communicatie’.

Masteropleidingen

De masteropleiding Economic Geography is met 87 punten de beste master in de categorie Geografie, gevolgd door Cultural Geography, dat namens de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen aan de Campus Fryslân wordt gegeven, met 86 punten. De Research Master in Spatial Sciences is met 77 punten de best beoordeelde geografische research master in Nederland.

Opleidingen (alfabetische volgorde)

Punten

Cultural Geography

Economic Geography

Environmental and Infrastructure Planning

Population Studies

Real Estate Studies

Socio-Spatial Planning

Research Master in Spatial Sciences

Meer resultaten zien of zelf vergelijken?

Laatst gewijzigd:23 januari 2024 10:14