Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Opleidingen Ruimtelijke Wetenschappen hoogst in geografische categoriën Elsevier Beste Studies 2017

20 oktober 2017
Human Geography and Urban and Regional Planning

Op 28 september publiceerde Elsevier Magazine de 'Beste Studies 2017'. Zowel de beste geografische bachelor als masteropleiding en ook de beste planologische master zijn voor opleidingen van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen.

De ranglijst is gebaseerd op de resultaten van het NSE-onderzoek, een onderzoek onder alle studenten in het hoger onderwijs in Nederland, uitgevoerd in januari, februari en maart van dit jaar. De cijfers geven aan welke percentages van de studenten de items van dit onderwerp beoordelen met 'tevreden' of 'zeer tevreden'.

Bacheloropleidingen

De bacheloropleiding Human Geography & Urban and Regional Planning is met een definitieve uitslag van 71% '(zeer) tevreden' studenten veruit de meest gewaardeerde bacheloropleiding onder soortgelijke programma's in Nederland. Spatial Planning and Design staat op de tweede plaats met 67%.

Masteropleidingen

Economic Geography is met 78% de meest gewaardeerde geografie Master in Nederland. Population Studies eindigde op de tweede plaats met 73%. Daarnaast is Socio-Spatial Planning met 75% de meest gewaardeerde planning master in Nederland. Real Estate Studies en Environmental and Infrastructure Planning eindigden ​​in het midden met 63% en 62%.

Laatst gewijzigd:04 maart 2019 16:37