Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Weer topscores Elsevier-enquête voor bachelors Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Ook studenten masteropleidingen tevreden
25 september 2015

In de tevredenheidsenquête die het magazine Elsevier jaarlijks onder studenten houdt halen beide bacheloropleidingen van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen in Groningen weer de hoogste scores van de sector geografie. Met een eindcijfer van 69 staan de bacheloropleidingen Technische Planologie en Sociale Geografie & Planologie op een gedeelde eerste plaats. In 2014 hadden beide opleidingen een totaalscore van respectievelijk 68 en 64 punten. Ze zijn daarmee allebei in waardering gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Bovengemiddeld

De bacheloropleidingen Technische Planologie en Sociale Geografie & Planologie scoren bovengemiddeld op de onderdelen 'faciliteiten', 'toetsing' en 'organisatie en communicatie'. Ook het totaaloordeel van 69 punten is bovengemiddeld.

In de afbeeldingen hieronder worden beide opleidingen in Groningen vergeleken met de geografische bacheloropleidingen van de universiteiten in Utrecht, Nijmegen en Amsterdam.

TP
SG&P

Masteropleidingen

Ook de vijf beoordeelde masteropleidingen van de geografische faculteit in Groningen scoren goed. Klik op de opleiding om de resultaten te zien.

Meer informatie

Wil je meer weten over de opleidingen van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen in Groningen, ga dan naar de informatie op de website:

Bacheloropleidingen:

Laatst gewijzigd:20 oktober 2020 12:02