Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Prof.dr. Inge Hutter nieuwe rector ISS in Den Haag

25 februari 2015

Per augustus is prof.dr. Inge Hutter de nieuwe rector van the International Institute of Social Studies (ISS) in Den Haag. Het ISS focust op beleidsgerichte kritische sociale wetenschappen en is opgericht in 1952. Het instituut in Den Haag is onderdeel van de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Prof.dr. Inge Hutter

Hutter is op dit moment decaan en hoogleraar Demografie bij de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen in Groningen, waar ze sinds 1990 werkt. Als decaan is ze tevens directeur van onderzoeksinstituut URSI, het Urban and Regional Studies Institute, van de faculteit, dat onderzoek doet binnen de demografie, planologie en geografie. Hutter heeft antropologie en demografie gestudeerd in Utrecht en Groningen. Ze is in Groningen gepromoveerd op onderzoek naar de voeding van de vrouwen tijdens de zwangerschap en het welzijn van hun kinderen op het platteland van Zuid-India. Hutter heeft onderzoek gedaan in onder andere India, Kameroen en Malawi en promovendi begeleid uit Ghana, India, Tanzania, Bangladesh, Pakistan en Nederland. Ook is ze betrokken bij HAPS, Healthy Ageing, Population & Society, een samenwerkingsproject van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen, de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen en het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).

Laatst gewijzigd:07 januari 2021 10:27