Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Vernieuwde AACSB-accreditatie voor de Faculteit Economie en Bedrijfskunde

24 oktober 2022
Faculty dean Peter Verhoef

AACSB international heeft de accreditatie voor de Faculteit Economie en Bedrijfskunde verlengd voor een periode van vijf jaar. Deze heraccreditatie was het resultaat van een uitgebreide en rigoureuze evaluatie van de faculteit door het accreditatie visitatie team afgelopen juni.

Peter Verhoef, decaan van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, is blij met de vernieuwde accreditatie: “We zijn erg trots op de verlenging van onze AACSB-accreditatie. Het is een prachtig symbool voor het continue succes van de faculteit en de hoge kwaliteit die wij blijven bieden. Het visitatie team had veel lof voor ons onderzoek en onze publicaties en was ook te spreken over onze nieuwe missie en visie. Ook waren ze onder de indruk van de hoge kwaliteit van ons onderwijs en de ontwikkeling van de Academic Education Tenure Track.’’

Over AACSB

The Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB) werd opgericht in 1916. De AACSB-accreditatie is internationaal een van de hoogst haalbare erkenningen voor een business school. Slechts 954 hoger onderwijsinstellingen in 62 landen hebben een AACSB-accreditatie, het verkrijgen van deze accreditatie is een proces dat jaren kan duren. De Faculteit Economie en Bedrijfskunde heeft sinds 2011 een AACSB-accreditatie.

Laatst gewijzigd:30 januari 2023 11:31