Verhoef en Wedel bij meest productieve marketingwetenschappers wereldwijd
Het januari 2009-nummer van het internationale 'Journal of Marketing' meldt een top 50 van de meeste productieve wetenschappers op het gebied van marketing. Twee onderzoekers van de FEB staan daarin genoteerd: prof. Peter Verhoef en prof. Michel Wedel. Wedel staat op plaats 11 en Verhoef op plaats 18.
Bij de ranking (op basis van gegevens van 2672 marketing wetenschappers) tellen met name publicaties in de vier gerenommeerde tijdschriften mee: het Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Journal of Consumer Research en Marketing Science.
Verhoef is Professor of Marketing aan de FEB en richt zich onder andere op customer management, customer loyalty en consumer well-being. Verder is hij oprichter en directeur van het Customer Insights Center.
Wedel is bijzonder hoogleraar in Market Research aan de FEB en bovendien hoogleraar op de Pepsico Chair in Consumer Research aan de Smith School of Business van de University of Maryland. Wedels onderzoek richt zich op methoden en technieken in marktonderzoek en het toepassen van statistische en econometrische methoden op marketingvraagstukken.
Laatst gewijzigd: | 25 oktober 2019 10:46 |
Meer nieuws
-
25 april 2024
Lineke Sneller appointed as Professor of Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing
The Faculty of Economics and Business (FEB) is pleased to announce that as of 1 May, professor Lineke Sneller will be appointed as Professor Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing. The chair is situated within the department of...
-
25 april 2024
Jenny van Doorn and co-authors receive 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award
Jenny van Doorn and co-authors Martin Mende, Maura L. Scott (both Florida State University), Dhruv Grewal (Babson College) and Ilana Shanks (Stony Brook University) have won the 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award. They received the award for their paper...
-
19 april 2024
Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde
Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...