Datamarketing met behoud van klantprivacy
De gegevens die klanten verstrekken bij het aanvragen van een zorgverzekering of telefoonabonnement zijn voor bedrijven ontzettend waardevol. De mogelijkheden om klantdata te gebruiken voor marketingdoeleinden staan echter onder groeiende druk van overheden en consumentenorganisaties die de privacy van klanten willen beschermen. Promovendus Niels Holtrop ontwikkelde een nieuw model dat de klantprivacy beschermt en tegelijkertijd de marketingkansen voor bedrijven overeind houdt.
Meer informatie
- Zie ook het volledige proefschrift van Niels Holtrop
- Zie ook de publicatie in het International Journal of Marketing Research: No future without the past? Predicting churn in the face of customer privacy
Video's RUG
Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Andere video's staan in onze videoportal.
Laatst gewijzigd: | 01 februari 2023 16:20 |
Meer nieuws
-
17 juli 2024
Veni-beurzen voor tien onderzoekers
Aan tien onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euro toegekend. De Veni-beurzen worden jaarlijks toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek (NWO) en zijn...
-
08 juli 2024
Nieuwe samenwerking UGBS en Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen: opleidingen voor professionals
Het samenbrengen van kennis en ervaring van beide partners levert nieuwe opleidingsmogelijkheden voor werkenden in uiteenlopende organisaties.
-
02 juli 2024
Roeping of noodzakelijk kwaad?
Het is belangrijk om te weten hoe werknemers hun baan zien, ontdekte Milena Nikolova. De hoogleraar Economics of Well-being onderscheidt drie verschillende arbeidsmotivaties.