Onderwijs Bachelor Nederlandse studenten Studiekeuze en voorlichting

Julie, Kunstgeschiedenis en Europese Talen en Culturen

Julie van Loon

Over Julie en Kunstgeschiedenis
Hallo, mijn naam is Julie en ik ben 20 jaar. Ik zit momenteel in het derde jaar van de bachelor Kunstgeschiedenis en ben vorig jaar begonnen met een tweede bachelor Europese Talen en Culturen.

Voor mij was de keuze voor Kunstgeschiedenis snel gemaakt toen ik op een opendag een professor een lecture hoorde geven. Ik werd hier meteen zo enthiousiast van dat alle andere studies waar ik aan dacht afvielen. Ik kom uit een kunstzinnig en cultureel gezin; mijn vader heeft ook kunstgeschiedenis gestudeerd en mijn zusje studeert momenteel op de kunstacademie Minerva, ik ben dus opgevoed met kunst en ook altijd aangemoedigd om hier iets mee te gaan doen. Wat ik zo leuk vind aan kunstgeschiedenis is dat alle studenten vanuit heel verschillende achtergronden komen maar allemaal een passie voor kunst delen, dit maakt ons een hechte groep. Kunstgeschiedenis is een kleine studie, dit maakt het heel persoonlijk en gezellig.

De studie is ook heel gevarieerd, je gaat gelijk het eerste jaar al op meerdere excursies en bezoekt vele musea. Ik vond dit heel fijn omdat je hierdoor dichter bij de stof komt en al een idee hebt in welke wereld je later terecht kunt komen.

Mocht jij ook enthiousiast geworden zijn voor de bachelor kunstgeschiedenis of wil je juist enthiousiast gemaakt worden? Dan kun je mij altijd mailen voor meer informatie, als je nog vragen hebt of hulpt wilt bij je studiekeuze.

Over Europese Talen en Culturen
Binnen mijn studie kunstgeschiedenis miste ik de wat meer politieke en maatschappelijke invalshoek die ik altijd heel interessant heb gevonden. Met Europese Talen en Culturen heb ik dit wel gevonden en de studie is goed te combineren met een andere bachelor omdat je heel veel vrijheid hebt en zelf je weg kunt bepalen.

Ik heb binnen de studie Europese Talen en Culturen het profiel politiek en maatschappij gekozen, met als keuzevak Oost- Europese studies en als taal Italiaans. Italiaans komt goed van pas bij Kunstgeschiedenis, maar ik heb deze taal vooral gekozen omdat ik een liefde heb voor de Italiaanse cultuur.

Ik richt mij binnen de bachelor dus vooral op Europese politieke geschiedenis, maar wat zo interessant is aan deze studie, is dat je zo ontzettend veel kanten op kan.

Zo kun je kiezen om je te focussen op meerdere Europese talen, op Europese Literatuur en nog veel meer, je kan als het ware de hele studie zelf inrichten.

Wat ook heel leuk en uitdagend is aan deze studie is dat je in het derde jaar naar het buitenland kan. Ik ben dan ook zeker van plan om hier gebruik van te maken!

Als je meer wilt weten over de studie Europese Talen en Culturen kun je mij altijd mailen met vragen, twijfels of als je hulp wilt met je studiekeuze!

Are you an international student? Please visit our pages for internationals.

Laatst gewijzigd:23 april 2024 14:15