Over ons Campus Fryslân

Museum Universiteit: een innovatieve visie op ondernemen

Wanneer:zo 24-04-2022 11:30 - 12:30
Waar:Fries Museum, Wilhelminaplein 92, 8911 BS Leeuwarden
Jeroen Dijkstra & Jelmer Broersma

In het dagelijks leven gebruiken we genoeg producten die een mooi tweede leven verdienen. Denk bijvoorbeeld aan glazen, potten en vazen gemaakt van oude wijnflessen. Koffiedik als voedzame grondstof om zwammen op te kweken. Of ingezamelde reststromen uit de Leeuwarder binnenstad die door andere ondernemers gebruikt kunnen worden om nieuwe producten van te maken. Door anders naar reststromen te kijken ontstaan er kansen en dus grondstoffen. Innovatieve ondernemers Jeroen Dijkstra en Jelmer Broersma vertellen alles over deze andere kijk op ondernemen tijdens de Museum Universiteit lezing op zondag 24 april.

Over Jeroen Dijkstra

Leeuwarder Jeroen Dijkstra onderneemt al sinds hij 15 is. Tijdens zijn studie richtte hij samen met twee vrienden ‘Pottle’ op. Vanuit Pottle is Schillenboer ontstaan. En om het af te maken richtte hij vorig jaar Neutral.eco op. Jeroen Dijkstra rondde de master Sustainable Entrepreneurship af aan RUG/Campus Fryslân waar hij sindsdien in toegetreden tot de Raad van Betrokkenheid.

Over Jelmer Broersma

Leeuwarder Jelmer Broersma was tot voor kort actief als Managing Director bij een callcenterorganisatie. Hij besloot het roer om te gooien op zoek naar zijn missie om een bijdrage te leveren aan een betere, mooiere wereld en het terugdringen van kansenongelijkheid. Hij is nu actief in een commerciële rol bij Koeckebackers, een organisatie die met haar Koeck mensen die al een tijdje buitenspel staan, helpt weer actief te worden op de arbeidsmarkt. Daarnaast is hij in eenzelfde rol actief bij Pottle om Nederland kennis te laten maken met haar geupcyclede glazen producten.

Datum: zondag 24 april
Tijdstip: 11.30 - 12.30
Locatie: Fries Museum
De lezing is gratis bij te wonen, in verband met een beperkt aantal zitplaatsen vragen we je wel een kaartje te reserveren.