Over ons Campus Fryslân

Dinosauriërs versus onszelf: waarom we worden afgestoten en aangetrokken door de woeste oertijd?

Wanneer:zo 27-03-2022 11:30 - 12:30
Waar:Tresoar, Boterhoek 1, 8911 DH, Leeuwarden
Ilja Nieuwland (© Milo van de Pol)

Dinosauriërs zijn overal en sommige, zoals Tyrannosaurus rex, hebben zich tot ware media-sterren ontwikkeld. Maar wat is het dat ons als bijna twee eeuwen zo fascineert aan deze monsters uit het verleden? En waarom zien we ze nog steeds als monsters in films, op televisie en in de media, terwijl wetenschappers zo hun best doen om er normale dieren van te maken?

Wetenschapshistoricus Ilja Nieuwland (Huygens Instituut, KNAW & VU) behandelt deze en andere vragen tijdens deze Museum Universiteit lezing – waarbij ook de vraag hoe fol eare en rom het Fryske Lân nou eigenlijk was in de dinosaurussentijd, ter sprake komt.

Datum: zondag 27 maart 2022
Tijdstip: 11.30 - 12.30u
Locatie: Tresoar, Boterhoek 1, 8911 DH, Leeuwarden

De lezing is gratis bij te wonen, in verband met een beperkt aantal zitplaatsen vragen we je wel een kaartje te reserveren.