Alumni Over alumni

Deze stad is mijn thuis

“Mijn leven als student hier in Groningen heeft mijn horizon verbreed: ik heb geleerd dat sushi in Japan anders smaakt en dat latino’s van knuffelen, zoenen en dansen houden, en dat Nederlanders niet de hele dag bier drinken.”
WANG
Foto: G. Taatgen

“Dat niet alleen: het heeft me de ruimte gegeven om te groeien en een betere versie van mezelf te worden. Ik heb me aangemeld bij de klimvereniging om mijn hoogtevrees te overwinnen; ik heb in de studentenpolitiek gezeten en het Filosofie-programma aan het Honours College gevolgd om kennis te maken met de westerse democratie; en last but not least heb ik geleerd om met zelfvertrouwen te spreken en debatteren.

Mijn favoriete plek in Groningen is de Martinitoren. Als ik bovenop de Martinitoren sta heb ik een fantastisch uitzicht over de stad en op de menigtes op de Grote Markt. Ik ben trots op deze stad, en heb een voldaan gevoel. Deze stad is mijn thuis.”

Y. Wang, Liberal Arts & Sciences, 2017 @UniversityofGroningen #UGCommonGround #UGalumni #tbt

Terug naar andere Common Ground verhalen

Laatst gewijzigd:11 juli 2019 12:59