RUG-alumniavond Madurodam

Wanneer:ma 04-10-2021 17:15 - 20:30
Waar:George Maduroplein 1, Den Haag

Met veel plezier nodigen wij jou samen met jouw oud-studiegenoten uit voor deze alumnibijeenkomst in de bijzondere locatie Madurodam. Sander Gielen, directeur van Madurodam en RUG-alumnus, verwelkomt je dan met een korte voordracht. Vervolgens gaan we samen met hem: de Groningse miniaturen in het park bekijken, vliegen met de flying Dutchman en het Haarlemmermeer droogleggen. We sluiten de avond af met het uitwisselen van herinneringen aan de studietijd onder het genot van een hapje en drankje.

Entree voor deze bijeenkomst bedraagt €30; donateurs met een 5-jarige schenkingsovereenkomst hebben gratis toegang, maar moeten zich wel registreren. Naast het bezoek aan het park, de Flying Dutchman en het gevecht met de Waterwolf, krijg je natuurlijk ook een hapje en een drankje aangeboden. Voor wie wil is er voor €12,50 extra saté en friet beschikbaar (ook vega). Het aantal plaatsen is beperkt. Deadline is 27 september

Over Madurodam

De oprichtster, Bep-Boon van der Starp bedacht in 1947 om ‘een miniatuurstad’ te bouwen, om fondsen te werven voor het financieel noodlijdende Nederlands Studenten Sanatorium. De ouders van George Maduro die een monument wilden voor hun zoon en oorlogsheld doneerden het startkapitaal. In 1952 was de bouw gereed. Inmiddels doneerde Madurodam meer dan € 36 miljoen aan goede doelen die kinderen helpen zelfvertrouwen, empathie en een beetje heldenmoed te ontwikkelen. Je vind in Madurodam o.a. Het Groninger hoofdstation, Goudkantoor, Groninger museum, Gastoren van de NAM, de societeit van Vindicat en The House of Father Tuck.

Programma maandag 4 oktober

• 17:15 Ontvangst
  • 17:30 Welkomstwoord en voordracht Sander Gielen, directeur Madurodam.
    Bezoek aan Flying Dutchman, Waterwolf en themapark Madurodam
  • 18:30 Borrel arrangement