Alumni Over alumni Alumnus van het jaar

Nomineer jouw RUG-Alumnus van het Jaar 2024

V.l.n.r. Taku Mutezo, Iris de Graaf, Laurien Meuter, Christiaan Triebert. Foto's: Pjotr Wiese

Sinds 2009 reikt de RUG jaarlijks de Alumnus van het Jaar award uit aan een bijzondere oud-student. Vorig jaar ging de prijs naar Taku Mutezo uit Zimbabwe. Amper 30 jaar oud is ze een internationaal milieujurist met een indrukwekkende bestuurs- en raadservaring. In al haar werk strijdt ze voor de natuur en tegen internationale dierensmokkel. Bekijk dit overzicht van eerdere winnaars.

Ook dit jaar roepen wij weer op om oud-studenten te nomineren voor de titel Alumnus van het Jaar.

De prijs is zowel een uiting van waardering als van aanmoediging voor een oud-student die:

• een bijzondere bijdrage geleverd heeft aan de maatschappij, de wetenschap, sport of cultuur;
  • een inspiratiebron is voor anderen;
  • geldt als een belofte voor de toekomst (het is een ‘early / mid-career’ award).

De jury zal uit alle nominaties (van faculteiten, maar ook van alumni, medewerkers, etc.) een winnaar kiezen. Middels onder meer een persbericht, social media, een interview in Broerstraat 5 en een feestelijke uitreiking zal er aandacht worden besteed aan de verkiezing.

Nomineren kan tot 15 maart 2024!

Laatst gewijzigd:05 maart 2024 10:09