Over ons Praktische zaken Branding & Visual Identity Logobank

Downloaden logo

Het logo van de Rijksuniversiteit Groningen is beschikbaar via deze portal. Afhankelijk van de toepassing is er een keuze uit verschillende bestandsformaten. Voor het vinden van het benodigde logo kiest u achtereenvolgens het gewenste logo:

• RUG, faculteit of dienst
  • de gewenste kleur kleur (rood, wit, zwart)
  • het gewenste kleurensysteem (CMYK, RGB, PMS)
  • het gewenste bestandssoort (EPS, GIF, JPG, PNG).

Hieronder volgt een korte toelichting op deze keuzes. Wanneer u een logo moet leveren aan een externe partij, kunt u deze vragen met uw contactpersoon doorlopen.

Welk logo (RUG, faculteit of dienst)?

In deze logobank worden de bestanden van het corporate logo en de bestanden van de facultaire logo's aangeboden.
Heeft u een logobalk van een dienst nodig, dan kunt u contact opnemen met de huisstijlcoördinator van de betreffende dienst.

Welke kleur?

De huisstijlkleur van de Rijksuniversiteit Groningen is rood (zie het kleurenpalet voor een exacte beschrijving van de kleur rood). Het logo wordt bij voorkeur in die kleur toegepast. In sommige gevallen is dat niet mogelijk en kan ook gebruik gemaakt worden van een zwarte variant (bijvoorbeeld in zwart-wit drukwerk zoals advertenties en printen op zwart-wit laserprinters). De witte variant is bedoeld voor diapositief-toepassing op een donkere achtergrond. In de bestanden is de achtergrond transparant gemaakt. De witte versies van de logo's zijn om technische redenen alleen beschikbaar als EPS en PNG bestand.

Welk kleurensysteem?

• PMS wordt gebruikt voor drukwerk (in spotkleur).
  • CMYK wordt gebruikt in full color drukwerk.
  • RGB wordt gebruikt voor beeldschermtoepassingen (website, powerpoint, MS Office)

Belangrijk t.a.v. de kleur rood in verschillende systemen: RUG-rood, de huisstijlkleur van de Rijksuniversiteit Groningen is PMS 186C. In CMYK is deze kleur vertaald naar 0c100M80y0k. Die laatste kleur wijkt af van de automatische vertaling door sommige programma's. In RGB is de definitie R204_G0_B0.

Welke bestandssoort?

Afhankelijk van de toepassing dient er met verschillende bestandsformaten gewerkt te worden. Het logo is in een breed aantal bestandstypen beschikbaar:

• EPS: vectorbestanden bestemd voor drukwerk en bijvoorbeeld, belettering. De meeste medewerkers van de Rijksuniversiteit Groningen beschikken niet over software om deze bestanden te openen.
  • GIF, JPG dit zijn bitmapbestanden in een hoge resolutie, deze kunt u gebruiken voor beeldschermtoepassingen en plaatsen in MS Office programma's.
  • PNG: deze bestanden worden met name gebruikt voor beeldschermtoepassingen. Bij gebruik van het programma Fireworks is ook nog vectorinformatie in het bestand beschikbaar.

Vragen?

Heeft u vragen over het gebruik van het logo, of heeft u een ander bestandstype of een bestand in een ander kleurensysteem nodig, neem dan contact op met de afdeling communicatie: tel: 050-3636111 of email: huisstijl@rug.nl

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 00:46