Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Praktische zaken Branding & Visual Identity Branding

Positionering in de praktijk

Deze site biedt informatie over (technische) hulpmiddelen en tekstuele en visuele voorbeelden om de RUG te positioneren. Onderstaande algemene richtlijnen vormen een eerste aanzet:

  • Ga na hoe verbinding, ontmoeting en betrokkenheid een rol spelen bij wat je doet en bereikt in je werk of studie. Bedenk op welke wijze de groep waarvan je deel uitmaakt daaraan bijdraagt. Breng dat in je communicatie tot uitdrukking.
  • Verbinding, ontmoeting en betrokkenheid zijn nauw verweven met de ambities en strategische doelen van de RUG. Vertel hoe dat tot uiting komt door bijvoorbeeld te wijzen op:
    • de betrokkenheid van lokale, regionale en/of internationale contacten of partners
    • samenwerking met specialisten van andere disciplines  
    • de actieve bijdrage aan het onderwijs- en leerproces van studenten vanuit eigen verantwoordelijkheid en betrokkenheid
    • de interactie met publieksgroepen
    • de verspreiding van kennis en de omzetting daarvan in duurzame economische en maatschappelijke processen, diensten en bedrijvigheid
    • de bijdrage van alumni als extra schakel met de samenleving.
  • Wees duidelijk. Onderdruk valse bescheidenheid.
  • Onderstreep het gedurfde of eigenzinnige van de gekozen aanpak. Sta stil bij het innovatieve of ondernemingsgezinde karakter ervan.
  • De woorden die we kiezen, bepalen hoe we klinken. Maar hoe klinkt de RUG precies? Lees onze 'Tone of Voice', de gids voor iedereen die schrijft vanuit de RUG.
  • Maak gebruik van de expertise van communicatiemedewerkers van de RUG.
Laatst gewijzigd:23 november 2022 11:19
View this page in: English