Over ons Beleid en strategie Diversiteit en Inclusie

Flowchart: Diversiteit & Inclusie aan de RUG

Wie, wat en waar?
Cartoonbeeld van een diverse groep mensen

Het is van het grootste belang dat onze medewerkers en studenten zich welkom en veilig voelen aan onze universiteit. De diverse en inclusieve gemeenschap worden die wij willen zijn, is een voortdurend proces van werk in uitvoering. Tegelijkertijd is levenslang leren een taak voor ons allemaal. Als het gaat om ‘diversiteit en inclusie’ dan gebeurt er heel veel binnen de RUG: op beleidsniveau, in ons aanbod aan ondersteuning en advies, en in cursussen en opleidingen, zowel op centraal niveau als binnen faculteiten en afdelingen.

Omdat we zo'n grote organisatie zijn, is het vinden van het antwoord op de vraag: 'Waar kan ik terecht voor...?' misschien niet zo eenvoudig. Bovendien kunnen de termen “inclusie” en “diversiteit” op heel veel onderwerpen slaan en kunnen ze voor iedereen iets anders betekenen. Onderstaande flowchart bevat alle bij ons bekende RUG-initiatieven met betrekking tot diversiteit en inclusie.

De flowchart is een levend document: dit betekent dat het zal blijven evolueren naarmate nieuwe initiatieven ontstaan of aanpassingen worden aangebracht. Bovendien is de flowchart van ons allemaal: we nodigen iedereen uit input te leveren om het actueel te houden. Samen kunnen we diversiteit en inclusie binnen onze open academische gemeenschap bevorderen. Als je vragen of suggesties hebt, stuur dan een e-mail naar diversity@rug.nl.

Laatst gewijzigd:08 april 2024 12:38