Over ons Beleid en strategie Diversiteit en Inclusie

Wanneer:do 16-11-2023 13:00 - 14:30
Waar:Kouwerzaal (M. 0161)
poster met informatie over lezing door Vamba Sherif

Leer in deze lezing meer over diversiteit, migratie, kolonialisme en het spanningsveld tussen de gematigde en radicale islam.

De lezing is toegankelijk voor studenten, WP en OBP.

Schrijf je hier in.

Voor meer informatie, of als je problemen hebt met inschrijven, kun je contact opnemen met Liesbeth Muda (g.e.muda@rug.nl).

De lezing is in het Engels.

Over de Spreker

Vamba Sherif is schrijver en journalist. Hij schreef verschillende romans, die zijn vertaald in diverse talen, waaronder ‘De zwarte Napoleon’; ‘Zwijgplicht’ en het autobiografische ‘Ongekende Liefde’. Sherif, geboren in Liberia en deels opgegroeid in Koeweit en Syrië, kent verschillende culturen van binnenuit.

In de lezing benadert hij het thema vanuit zijn persoonlijke ervaringen en verbindt deze op een toegankelijke manier met verhalen uit de wereldliteratuur. Zo laat hij culturele misverstanden zien, maar ook hoe mensen uit uiteenlopende culturen elkaar wel kunnen begrijpen.

Diversiteit en Inclusie bij BSS

Deze lezing maakt deel uit van een reeks die wordt georganiseerd door de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen. Dit academisch jaar organiseert de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen een aantal bijeenkomsten die in het teken staan van diversiteit en inclusie. We willen dit thema van verschillende kanten belichten, met onder andere aandacht voor het curriculum en voor culturele sensitiviteit. Bovendien willen we met collega’s en studenten in gesprek gaan over de thema’s die zij belangrijk vinden.