Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen Education Festival Docent van het Jaar

Dr. H.T. Adriaenssen

Faculteit Wijsbegeerte
Dr. H.T. Adriaenssen

Han Thomas Adriaenssen (1985) is universitair docent bij de faculteit Wijsbegeerte. Hij rondde de studies filosofie en Italiaans cum laude af aan de RUG. In 2013 promoveerde hij, eveneens cum laude. Sinds 2018 is Adriaenssen lid van De Jonge Academie van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen (KNAW).

Dat Adriaenssen zijn liefde voor de filosofie goed kan overbrengen, mag blijken uit het feit dat hij al vijf keer facultaire Docent van het Jaar is geworden. ‘Zijn besmettelijke enthousiasme over filosofie is genoeg om iedereen wanhopig verliefd op filosofie te laten worden. Ik vermaak me altijd in zijn colleges, juist omdat hij met een goed plezier over zijn vak praat’, zo verwoordt een van zijn studenten zijn waardering voor hem. Studenten voelen zich vrij te denken en te zeggen wat zij willen in zijn colleges. Zeker voor eerstejaarsstudenten is het soms spannend om een mening of gedachtegang onder woorden te brengen in een werkcollege. Toch slaagt Adriaenssen erin een toegankelijke werksfeer te creëren, waarbij niemand uitgesloten wordt. En hij heeft zijn zaken voor elkaar, zo reageert een student. ‘Ik heb hem nog nooit op een onzorgvuldigheid weten te betrappen.’ Met zijn deskundigheid en vaardigheden drukt hij een stevige stempel op de faculteit Wijsbegeerte. Hij maakt de faculteit ‘gewoonweg beter’, vinden zowel studenten als collega’s.

Laatst gewijzigd:21 april 2022 09:42