Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen

Onderwijsfestival 2021

New Ways of Teaching, Continued Commitment - Celebrating Education

Programma

Het Onderwijsfestival, de opvolger van de Onderwijsdag, vond online plaats van 19 t/m 23 april 2021. Bekijk de hoofdlijnen van deze dag en het programma (PDF) of via de webpagina.

Video 1 Virtual Expo Tuesday

Only visible for UG employees:

The complex puzzle of dementia and intellectual disabilities

Mensen met downsyndroom hebben een extreem hoog risico op dementie. Ruim driekwart van hen ontwikkelt de ziekte. Aangezien de levensverwachting van mensen met downsyndroom is gestegen van gemiddeld 12 jaar in 1949 tot boven de 60 jaar vandaag de dag, is dementie een van de belangrijkste uitdagingen geworden in de gehandicaptenzorg. Wat betekent dit voor mensen met downsyndroom, familieleden, begeleiders en organisaties?

Binnen de Honours College cursus ‘Down & Alzheimer’ maken studenten een Nederlandse minidocumentaire voor een breed publiek (zorgmedewerkers, familieleden van mensen met een verstandelijke beperking). Hiervoor duiken ze de dagelijkse praktijk in, interviewen ze deskundigen en krijgen ze les van een documentairemaakster. Het eindresultaat wordt in deze sessie getoond.

By: Honours college students, Teacher: dr. A.D. (Alain) Dekker

Laatst gewijzigd:04 juli 2023 13:37