Over ons Actueel Voor de pers

Verhoef, prof. dr. Peter

Peter Verhoef

Peter Verhoef promoveerde aan de Erasmus School of Economics en is sinds 2005 verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen als hoogleraar marketing. Zijn onderzoek richt zich op onder meer op klantmanagement, klantloyaliteit en het koopgedrag van consumenten bij de aanschaf van biologische producten.

Verscheidene publicaties van Verhoef hebben internationale erkenning gekregen. In 2013 ontving hij de Sheth Foundation/Journal of Marketing Award voor het artikel Understanding the Effect of Customer Relationship Management Efforts on Customer Retention and Customer Share Development. Verhoef was de eerste Nederlander aan wie deze prijs werd toegekend. In 2009 ontving hij samen met hoogleraar Peter Leeflang als eerste onderzoeker van een niet-Amerikaanse universiteit de Harold M. Maynard Award voor het beste paper in het Journal of Marketing.

De onderzoeksresultaten van Verhoef worden regelmatig gebruikt om problemen met betrekking tot consumentengedrag aan te kaarten of daar een oplossing voor te bieden. Zo heeft een van zijn onderzoeken aangetoond dat het eten en drinken van light producten niet leidt tot gewichtsverlies, maar juist een averechts effect heeft.

Naast zijn werkzaamheden als hoogleraar is Verhoef directeur van de University of Groningen Business School en is hij voorzitter van de Adviesraad Klant Centraal van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB).

Eerder in het nieuws

Verhoef voor De Volkskrant

Er zijn geen publicaties gevonden die voldoen aan de criteria.

Laatst gewijzigd:12 maart 2024 09:28