Over ons Actueel Nieuws

Videocollege Bettina Reitz-Joosse over obelisken in Rome (Universiteit van Nederland)

11 februari 2021

Stel je voor: het is het jaar 150 en jij bent een inwoner van Rome. Je loopt tussen de prachtige bouwwerken: het Colosseum, het Pantheon, aquaducten. Maar wat staat daar voor enorme Egyptische pilaar? En hoe hebben ze die hier in één stuk gekregen? In dit videocollege van de Universiteit van Nederland vertelt classica Bettina Reitz-Joosse waarom Romeinse keizers zo trots waren op het plaatsen van obelisken.

Universiteit van Nederland

Bij de Universiteit van Nederland delen inspirerende wetenschappers via korte colleges interessante en nieuwe inzichten uit hun vakgebied. In verschillende formats brengen zij voor een jong en breed publiek wetenschap tot leven door wekelijks een prikkelende vraag te beantwoorden. Van donkere materie tot verliefdheid bij dieren: alles komt voorbij.

Laatst gewijzigd:11 februari 2021 17:31