Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

'Broerstraat 5 Special' over Nobelprijswinnaar Ben Feringa

07 december 2016
Cover Broerstraat 5

Boerenzoon uit Barger-Compascuum. Zijn Groningse universiteit trouw gebleven. Vriendelijk en bescheiden. Ben Feringa lijkt een a-typische Nobelprijswinnaar. Wie is deze man? Mensen die hem van nabij meemaakten schetsen een wetenschapper in hart en nieren. Een man met een missie, aangeraakt door de scheikunde.

In de week voordat Feringa in Stockholm de Nobelprijs voor Scheikunde in ontvangst neemt, brengt de Rijksuniversiteit Groningen een speciale editie van Broerstraat 5 over hem uit. In deze uitgave van het magazine voor alumni en relaties van de RUG zijn interviews te lezen met Feringa zelf en met anderen, maar ook ook artikelen over zijn onderzoek, leermeester, voorgangers, promovendi en studenten. Daarmee geeft de ‘Broerstraat 5 Special’ een boeiend beeld van deze uitzonderlijke wetenschapper, zijn leven en de wereld om hem heen.

Laatst gewijzigd:14 april 2020 10:48