Over ons Actueel Nieuws

Promotie dhr. J. Li: Bacterial mass transport and adhesion using macroscopic fluorescence imaging

Wanneer:wo 15-01-2014 om 12:45
Waar:Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Promotie: dhr. J. Li

Proefschrift: Bacterial mass transport and adhesion using macroscopic fluorescence imaging

Promotor(s): prof.dr.ir. H.J. Busscher, prof.dr. H.C. van der Mei

Faculteit: Medische Wetenschappen

Meer inzicht in transport bacteriën

In dit onderzoek, is er gekeken naar de effectiviteit van eerder gepubliceerde operon predictiemethodes en zijn er nieuwe methodes hiervoor ontwikkeld. Van de 29 gepubliceerde operon predictiemethoden waren er vier vrijelijk beschikbaar. Uit deze methoden is een lijst van vaak gebruikte indicatoren van operonen gedestilleerd en met deze lijst hebben we eigen operon predictiemethoden ontwikkeld. Deze methoden zijn gebaseerd op een minimale set van indicatoren die zijn gecombineerd met verschillende machine learning algorithmen.

Jiuyi Li (China, 1986) studeerde Environmental Sciences aan de Xian University of Architecture and Engineering. Hij verrichtte zijn onderzoek bij de afdeling Moleculaire Genetica van het UMCG en het Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (GBB) aan de Faculteit van wiskunde en natuurwetenschappen (FWN). Het onderzoek viel binnen het BioRange programma en werd mede mogelijk gemaakt door het Netherlands Bioinformatics Centre (NBIC). Hij werkt nu als bioinformaticus in het Erasmus Medisch Centrum te Rotterdam.