Over ons Actueel Nieuws

Promotie dhr. J.T. Mall: Individual differences in working memory capacity: storage and strategy

Wanneer:do 07-11-2013 om 12:45

Promotie: dhr. J.T. Mall, 12.45 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Individual differences in working memory capacity: storage and strategy

Promotor(s): prof.dr. A. Johnson

Faculteit: Gedrags- en Maatschappijwetenschappen

Verschillen in geheugencapaciteit onderzocht

Jonathan Mall onderzocht de verschillen in geheugencapaciteit van mensen. Sommige mensen hebben een groter werkgeheugen dan andere. Mall onderzocht of zij dan ook beter presteren onder verschillende omstandigheden. Dat bleek niet per definitie zo te zijn. Het lijkt er op dat mensen een kleiner werkgeheugen met verschillende strategieën compenseren, bijvoorbeeld door zich beter te concentreren. Mensen met een groter werkgeheugen kunnen wel meer gericht hun langetermijngeheugen doorzoeken.

Jonathan Mall deed zijn promotieonderzoek bij de afdeling Experimentele en Arbeidspsychologie van de RUG, onderzoekschool BCN. Het werd gefinancierd door NWO.

Meer informatie over zijn onderzoek op de Engelstalige website (klik op Engelse vlag rechts bovenaan).