Over ons Actueel Evenementen Promoties

Faculteit:Science and Engineering
Functionalization of DNA by electrostatic bonding

Beter bouwen met DNA

Functionele structuren van DNA moleculen kunnen allerlei nuttige functies hebben en zijn daarom interessant voor nanotechnologen en andere takken van wetenschap, zoals medisch onderzoekers. Om dit soort biomoleculen te gebruiken of aan te passen is het vaak nodig om ze vanuit een waterige oplossing over te brengen in een organische fase. Wei Chen onderzocht manieren om complexen te maken waarbij dit mogelijk is. Hij verwacht dat hiermee de toepassingen van functionele DNA structuren dichterbij komt.

Wei Chen voerde zijn promotieonderzoek uit bij de afdeling Polymer Chemistry and Bioengineering van het Zernike Institute for Advanced Materials met financering van NWO en de ERC. Hij werkt nu als onderzoeker bij Teva.