Over ons Actueel Evenementen Promoties

Enhancing social outcomes from mega urban transport development: an integrated approach to transport and spatial planning

Promotie:Mw. J.H. (Ju) Lee
Wanneer:27 oktober 2020
Aanvang:09:00
Promotors:prof. dr. E.J.M.M. (Jos) Arts, F.M.D. (Frank) Vanclay, Prof
Waar:Academiegebouw RUG
Faculteit:Ruimtelijke Wetenschappen
Enhancing social outcomes from mega urban transport development: an
integrated approach to transport and spatial planning

De maatschappelijke uitkomsten van grootstedelijke transportprojecten

Ju Hyun Lee presenteert in haar proefschrift theoretische en praktische inzichten om de maatschappelijke uitkomsten van Mega Urban Transport Projects te verbeteren door transport- en ruimtelijke planning te integreren. Zij concludeert dat integratie op macroniveau (zoals een uitgebalanceerd vervoerssysteem dat activiteiten in steden met elkaar verbindt) zonder integratie op microniveau (zoals het faciliteren van effectief grondgebruik rond een vervoersknooppunt), of omgekeerd, niet zal leiden tot een betere bereikbaarheid en leefkwaliteit voor eenieder.

Zij toont ook aan dat institutionele congruentie en duidelijkheid tussen verschillende bestuursniveaus en sectoren geen garantie zijn voor de gewenste uitkomsten in een stad als de planningscapaciteiten, -middelen en -kennis van de lokale actoren voor het doorvoeren van een geïntegreerde aanpak ontbreken. Bovendien is een evenwicht tussen een bottom-up en top-down benadering van het beleid voor Land Use and Transport Integration, in plaats van allereerst een lokale benadering, essentieel voor het bereiken van duurzame effecten in de wijken op de lange termijn.