Over ons Actueel Evenementen Promoties

Faculteit:Science and Engineering
On the road to simulating life with molecular detail

Modelleren met Martini

Het eerste hoofdstuk van het proefschrift van Bart Bruininks is toegewijd aan leerlingen op de middelbare school en richt zich op het maken van een simpel model voor bewegende deeltjes. Na deze algemene inleiding tot het denken als een moleculair dynamicus stapt hij over op een volwaardig krachtveld (Martini). De overige hoofdstukken richten zich op verscheidene kanten van modelleren. Zo komen het bouwen van de start conditie, twee casestudies (lipide-DNA nanodeeltjes en nanodruppels op de huid), en geavanceerde analyse aan bot.

Het promotieonderzoek van Bart Bruininks vond plaats bij de afdeling Moleculaire Dynamica van het Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (GBB) met financiering via de ERC.