Over ons Actueel Evenementen Oraties

Energie: meer dan elektriciteit

Wanneer:wo 21-06-2017 18:30 - 20:30
Waar:Energy Academy Europe, Nijenborgh 6, 9747 AG Groningen

Energie heeft vele verschijningsvormen. Deze avond vertellen vier wetenschappers over de effecten van allerlei suikers, de opkomst van kernenergie wereldwijd, hoe dieren evolueren door energie en het verband tussen energie in de hersenen en depressies.

Sprekers

·         Simon Verhulst, bioloog, Rijksuniversiteit Groningen – Energie en evolutie

·         Marthe Walvoort, scheikundige, Rijksuniversiteit Groningen – Energie uit suikers: gezond of niet?

·         Marieke Wichers, scheikundige, Rijksuniversiteit Groningen – Energie: de brandstof voor een gezonde stemming

·         Behnam Taebi, techniekfilosoof, Technische Universiteit Delft – De (geo)politiek van kernenergie

Organisatie

Het symposium maakt deel uit van de reeks InterScience van De Jonge Akademie en wordt georganiseerd in samenwerking met de Young Academy Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen.

Kijk voor meer informatie op de website van De Jonge Akademie. Of neem contact op met Jorrit Kafoe, dja@knaw.nl, 020 551 0867.

U bent van harte welkom. Deelname is gratis, maar aanmelding is noodzakelijk. Dat kan via het aanmeldformulier op de website.